Saturday 3 November 2012

:: Storage - ubat-ubatan ::

Kedai daiso kt ioi mall mmg tmpt yg wajib aku pegi setiap kali ke ioi mall.. dam setiap kali lawatan ade je yg aku sebat.. nama je rm5 utk setiap barang.. tp sekali bayo nahh smpai rm50 ke atas pun penah.. Baru2 ni aku ada g dgn nory lps balik clay class.. antara barang yang aku beli ialah :-
1) penggosok tapak kaki (sama mcm kt kedai yg sental kaki aku hr tu)
2) rak kecik nk letak kt toilet opis
3) kertas utk alas drawer
4) folder (nk simpan ubat2 kt umah)
5) beg kecik (isi brg2 kecik dlm hbag)
6) tong smpah kecik ada love kt dpn.. comel giler so smlm aku kemas2 la ubat kt umah aku tu.. buh dlm folder supaya senang nk cari..

mula2 aku labelkan setiap partition tu dgn jenis2 ubat yg ada.. then aku masukkan ubat dlm each partition tu berselang seli supaya tebalnya sama rata.

Baki ubat2 tu aku masukkan dlm bekas supaya dia xrosak.. kt luar bekas pun labelkan ubat apa ada dlm bekas tersebut..kena 2 bekas.. banyak betul ubat (berpenyakit sgt ke org2 dlm rumah ni)

Lepas tu susunkan dlm kabinet.. ni tingkat paling bawah.. tingkat atas dia blm sempat kemas lagi.. kemas setingkat je pun dh penat.. haihhh la... ok la.. nest time aku citer tingkat2 yang lain pulak.

No comments:

Post a Comment